MBO

Mediavormgeving

Je skills ontwikkelen naast je opleiding? Als Mediavormgeving (Young) Professional kun je direct aan de slag met opdrachten die perfect aansluiten bij jouw kennis en vaardigheden. Zonder KVK of contracten, snel bijverdienen met wat jij al geleerd hebt!

Over deze opleiding

Binnen deze opleiding ontwikkel je skills in de volgende categorieën

  • Ontwikkelen van financiële, zakelijke en marketingplannen
  • Creëren van artistieke ontwerpen en uitvoeringen
  • Promoten van producten, diensten en programma's
  • Ontwerpen van leerzaam materiaal en promotiemateriaal
  • Marketing en reclame
  • Audiovisuele technieken en mediaproductie
  • Creëren van visuele displays en decoraties
  • Creëren van artistieke, visuele of leerzame materialen
  • Verschaffen van informatie aan het publiek en cliënten
Ontwerpt de media-uiting. Realiseert de media-uiting. Voert ondernemerstaken uit kan calculeren. kan technieken voor conceptontwikkeling toepassen zoals brainstormen en mindmappen. bezit kennis van kernbegrippen van marketing, communicatie, media/middelen, trends en ontwikkelingen. kan een planning maken, voortgang bewaken en resultaat beoordelen. bezit brede kennis van mediavormgeving en/of game art en blijft hiervan op de hoogte. bezit kennis van relevante Arbo-eisen en merken- en auteursrecht. kan een product/dienst promoten, relaties beheren en uren/kosten begroten en verantwoorden. kan met diverse materialen en middelen werken t.b.v. concept, ontwerp en presentatie. kan presentaties maken en geven. kan feedback geven en met feedback omgaan. kan rekening houden met relevante wet- en regelgeving en technische eisen. kan stijlelementen van opdrachtgever, doelgroep en/of onderwerp analyseren. bezit kennis van het productieproces. bezit kennis van trends en ontwikkelingen op het gebied van de media-uiting. bezit kennis van bestandsformaten in combinatie met software. kan werken met van toepassing zijnde software. kan duidelijke instructies formuleren. bezit kennis van typografie. bezit brede kennis van technische vereisten op grafisch, interactief en/of animatie/audiovisueel gebied. kan opmaakprincipes toepassen. bezit kennis van bestandsbeheer voor mediavormgeving. kan geluid bewerken en toepassen. kan de media-uiting op drager en online plaatsen. kan basishandelingen uitvoeren voor het omgaan met hard- en software. kan een concurrentenanalyse (over soortgelijke media-uitingen) maken. bezit brede specialistische kennis van materialen en middelen. bezit basiskennis van administratie en boekhouden. bezit kennis van acquireren. bezit kennis van de markt. bezit kennis van de onderdelen van een plan voor het starten van een eigen bedrijf. bezit kennis van financieringsmogelijkheden. bezit kennis van marketing en Public Relations. kan offertes opstellen,Ontwikkelt crossmediale (vormgeef)oplossingen. Positioneert en profileert zich in de markt heeft kennis van kernbegrippen van marketing, communicatie, media/middelen, trends en ontwikkelingen. heeft specialistische kennis van vormgeving voor een diversiteit aan mediamiddelen en -platforms. heeft kennis van relevante wet- en regelgeving o.a. van merkenrecht, portret- en auteursrecht en AVG-wetgeving. heeft specialistische kennis van technische eisen van mediapublicatie platforms en producten. heeft specialistische kennis van het creatieproces van verschillende typen media. heeft specialistische kennis van software voor crossmediale vormgeefoplossingen. heeft specialistische kennis van beeld, vorm, kleur en typografie. heeft specialistische kennis van bestandsformaten. heeft kennis van de markt en het werkveld waarbinnen hij opereert. kan onderzoeksgegevens/data analyseren, interpreteren en er conclusies uit trekken. kan vraagtechnieken toepassen; luisteren, samenvatten, doorvragen. kan creatief, divergerend denken. houdt zich op de hoogte van nieuwe trends en ontwikkelingen in zijn vakgebied. kan technieken voor mediaontwikkeling toepassen zoals design thinking en problem solving. kan layout en kadreringsprincipes toepassen. kan de mediaoplossing op de vereiste publicatieplatforms publiceren. kan content beheren en archiveren. kan overtuigend presenteren. kan volwaardig participeren in het projectteam. kan feedback geven en met feedback omgaan (verwerken of bewust naast zich neerleggen). kan zijn eigen werkzaamheden plannen en organiseren. kan zijn uren/kosten begroten en verantwoorden. kan duidelijke instructies formuleren. kan de onderneming positioneren en zichzelf profileren. kan zijn unieke drijfveren en talenten op eigen wijze laten zien. heeft een open houding, is nieuwsgierig en initiatiefrijk

Wil je ook opdrachten uitvoeren tijdens je studie Mediavormgeving?

Maak een account aan en begin met bijverdienen naast je studie. Door het uitvoeren van opdrachten verbeter je je vaardigheden en verdien je tegelijkertijd geld.

Account aanmaken