Werven van 10 Supporters van de toekomst (werkgevers) - voor 1.000 euro
Voor het nieuwe platform Een uur voor de toekomst (www.eenuurvoordetoekomst.nl) zijn wij op zoek naar een student die 10 werkgevers acquireert als Supporter van de toekomst.
Op het platform www.eenuurvoordetoekomst.nl kunnen scholieren en studenten contact leggen met mensen met allerlei verschillende beroepen, ter oriëntatie op de toekomst. Denk aan studie- en beroepskeuze. Professionals die het leuk vinden om over hun werk te vertellen aan jongeren, kunnen zich gratis inschrijven.
Het principe van Eén uur voor de toekomst is eenvoudig:
- Studenten en scholieren kunnen contact leggen met mensen met verschillende beroepen om een gesprek te plannen: wat houdt jouw werk in en hoe ziet jouw werkdag eruit?
- Professionals kunnen zich gratis inschrijven om jongeren te inspireren door over hun werk te vertellen. Ze doneren in feite hun tijd.
- Door Supporter van de toekomst te worden kunnen werkgevers (tegen een vast jaarbedrag) dit initiatief ondersteunen vanuit MVO en/of recruitmentdoelstellingen. Medewerkers zijn daarmee ambassadeur van hun werkgever en kunnen jong talent vertellen over het werken bij deze organisatie.
De opdracht is om 10 organisaties te werven die Supporter van de toekomst willen worden. Organisaties kunnen al vanaf 1.000 euro per jaar Supporter worden en hiermee een belangrijke maatschappelijke bijdrage leveren aan kansen voor jongeren op de arbeidsmarkt. Ook kunnen organisaties het Supporterschap inzetten vanuit recruitment en arbeidsmarktcommunicatieperspectieven.
Het werk bestaat uit het telefonisch benaderen van organisaties (op basis van een lijst die wij aanleveren). Het is zaak om de juiste contactpersoon te achterhalen, vaak is dit iemand van HR of de MVO-verantwoordelijke. Zodra je de juiste persoon telefonisch gesproken hebt, stuur je aanvullende informatie via mail. Na enige tijd volg je de mail op door weer contact op te nemen en daar waar mogelijk de werkgever te enthousiasmeren om Supporter van de toekomst te worden.
Standaardmails en aanvullende informatie zijn aanwezig. Dit hoef je dus niet allemaal zelf op te stellen.
Overtuigingskracht, enthousiasme, doorzettingsvermogen, verkoopskills en goede communicatievaardigheden zijn belangrijk bij deze opdracht.