Marketing, communicatie en evenementen
Je skills ontwikkelen naast je opleiding? Als Marketing, communicatie en evenementen (Young) Professional kun je direct aan de slag met opdrachten die perfect aansluiten bij jouw kennis en vaardigheden. Zonder KVK of contracten, snel bijverdienen met wat jij al geleerd hebt!
Over deze opleiding
Binnen deze opleiding ontwikkel je skills in de volgende categorieën
- Ontwikkelen van financiële, zakelijke en marketingplannen
- Marketing en reclame
- Evenementen en programma’s plannen
- Promoten van producten, diensten en programma's
- Analyseren van bedrijfsactiviteiten
- Adviseren over zakelijke of operationele aangelegenheden
- Promoten, verkopen en inkopen
- Organiseren en plannen van werkzaamheden en activiteiten
- Operaties en productieprocessen plannen
- Plannen en organiseren
- Assisteert bij het opstellen van operationele plannen ter uitwerking van het marketing- en communicatiebeleid.
- Verzorgt on- en offline marketing- en communicatieactiviteiten.
- Kan relevante commerciële calculaties uitvoeren.
- Kan financiële analyses uitvoeren.
- Kan begroten en budgetteren.
- Bezit specialistische kennis van on- en offline marketingbegrippen en -instrumenten.
- Bezit specialistische kennis over de onderdelen van een operationeel marketingplan.
- Bezit specialistische kennis van het marketing (plannings)proces.
- Bezit specialistische kennis van marketingmodellen en -theorieën.
- Bezit specialistische kennis van belangrijke begrippen met betrekking tot marketingbeleid.
- Bezit specialistische kennis van strategische opties voor marketingbeleid.
- Bezit specialistische kennis van on- en offline communicatiebegrippen en -instrumenten.
- Bezit specialistische kennis van de onderdelen van een operationeel communicatieplan.
- Bezit specialistische kennis van het communicatieproces.
- Bezit specialistische kennis van communicatiemodellen en -theorieën.
- Bezit specialistische kennis van belangrijke begrippen met betrekking tot communicatiebeleid.
- Bezit specialistische kennis van strategische opties voor het communicatiebeleid.
- Bezit specialistische kennis van communicatiedomeinen en de toepassingsgebieden.
- Bezit specialistische kennis van de verschillende (economische) markten en marketingomgevingen.
- Bezit specialistische kennis van concurrentieniveaus en -gedrag.
- Bezit specialistische kennis van markt- en vraagbegrippen.
- Bezit specialistische kennis van distributiestructuren.
- Bezit specialistische kennis van relevante wettelijke bepalingen en gedragscodes met betrekking tot marketingactiviteiten.
- Kan (creatieve) concepten ontwikkelen ten behoeve van on- en offline media producties voor marketing- en communicatiedoeleinden.
- Kan basistechnieken van een CMS-systeem toepassen ten behoeve van onderhoud websites.
- Kan eenvoudige websites inrichten conform afspraken en van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
- Kan eenvoudige analyses uitvoeren ten aanzien van het webgebruik.
- Bezit specialistische kennis van de fasen van het marktonderzoeksproces.
- Bezit specialistische kennis van de soorten marktonderzoek en de functie.
- Bezit specialistische kennis van uitvoerbaarheidsaspecten van marktonderzoek.
- Bezit specialistische kennis van toepassingsmogelijkheden van (standaard) onderzoeksinstrumentarium.
- Bezit specialistische kennis van relevante nieuws- en informatiebronnen ten behoeve van marktonderzoek.
- Bezit specialistische kennis van statistische gegevensverwerking en -rapportage.
- Kan data statistisch verwerken.
- Kan kwantitatieve en kwalitatieve data analyseren.
- Kan een aan derden uitgezet onderzoek begeleiden.
- Kan basistechnieken grafische vormgeving toepassen.
- Kan redactietechnieken toepassen en teksten redigeren.
- Kan veelvoorkomende tik- en taalfouten corrigeren.
- Kan huisstijlen toepassen.
- Bezit specialistische kennis van relevante begrippen en instrumenten met betrekking tot het organiseren van evenementen.
- Bezit specialistische kennis van soorten evenementen en hun mogelijk doelstellingen.
- Bezit specialistische kennis van het proces van evenementenplanning.
- Bezit brede kennis van de relevante aspecten van op evenementen van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
- Kan Engelse teksten lezen en eenvoudige teksten in de tweede vreemde taal.
- Kan informatie zoeken en lezen in Engelstalige bronnen en conform de in de beroepspraktijk geldende conventies in het Engels telefoongesprekken voeren, presentaties geven en eenvoudige berichten opstellen.
- Kan informatie zoeken en lezen in bronnen in een tweede vreemde taal.
- Kan eenvoudige (telefoon)gesprekken in een tweede vreemde taal voeren en eenvoudige berichten opstellen.
- Kan begrotingen voor evenementen opstellen, budgetten bijhouden, offertes vergelijken, declaraties controleren en plattegronden en werktekeningen interpreteren.
- Kan omgaan met gangbare computersystemen en (software)pakketten ten behoeve van tekstverwerking, informatieverzameling, e-mail, agendabeheer, documentmanagement, gegevensverwerking, presentaties en mobiel dataverkeer.
- Kan regels met betrekking tot beveiliging van gegevens en systemen toepassen.
- Kan rapporteren over verricht onderzoek.
- Kan (creatieve) concepten ontwikkelen ten behoeve van te organiseren evenementen.
- Bezit specialistische kennis van relevante ondernemingsvormen.
- Bezit specialistische kennis van relevante wettelijke bepalingen en gedragscodes met betrekking tot communicatieactiviteiten.
- Kan de technieken ten behoeve van weboptimalisatie, webbeveiliging en webstatistiek toepassen.
- Bezit specialistische kennis van soorten risico's en manieren om deze af te dekken.
- Bezit specialistische kennis van manieren om inkomsten voor evenementen te verwerven.
- Kan cijfermatige gegevens narekenen en corrigeren en diagrammen maken.
- Kennis van marketingbeleid en -instrumenten.
- Kennis van communicatiebeleid en -instrumenten.
- Kennis van evenementenorganisatie.
- Kennis van algemene economie.
- Beroepsgerichte tweede vreemde taal.
- Kennis van conceptontwikkeling.
- Vaardigheid in conceptontwikkeling voor marketing en communicatie.
- Vaardigheid in projectmanagement.
- Kennis van marktonderzoek.
- Vaardigheid in marktonderzoek.
- Vormgeving en redactie.
- ICT-vaardigheden.
- Kennis van onderhoud van websites.
- Vaardigheid in onderhoud van websites.
- Vaardigheid in conceptontwikkeling voor evenementen.
- Beroepsgerichte tweede vreemde taal en rekenvaardigheden.
Opdrachten voor Marketing, communicatie en evenementen
Wanneer je deze opdrachten uitvoert, verdien je geld en ontwikkel je tegelijkertijd je vaardigheden
Wil je ook opdrachten uitvoeren tijdens je studie Marketing, communicatie en evenementen?
Maak een account aan en begin met bijverdienen naast je studie. Door het uitvoeren van opdrachten verbeter je je vaardigheden en verdien je tegelijkertijd geld.
Account aanmaken